Thursday 2 August 2012

Bermujahadah di pantai...

First of all.. da lama sangat - sangat saya tak post di blog nih.. Banyak sgt nak diceritakan tentang diri ini.. and not forget.. this IPGKSM.. 1 Ogos lalu.. Saya pergi pantai.. Nama die Pantai Bukit Kluang.. eh.. betul ke tak ehk.. ejaan dye.. hehe,, gasaklah... yang penting.. itu pantai.. Salah satu pantai dekat Besut nih.. Pantai nih.. tak leh nak mandi-manda.. sbb dalam.. org sini je boleh mandi.. ( mungkin da pandai berenang kot org sini..) .. Nak dijadikan cerita.. pantai ni sangat - sangat dekat dengan IPGKSM nih.. kalau jalan kaki.. tak sempat letih da sampai.. within 10 to 15 min.. kalau naik basikal.. kayuh laju-laju.. bole la dalam tak sampai 5 min... dekat an!! ... huhuu~~ Tak sangka.. kampus ni berada sangat dekat dengan pantai.. Mula - mula.. rancangan ni hampir di batalkan.. sbb semua tak nak ikut.. maklumlah.. hari tu.. kelas sgt pack dari pagi sampai petang, time Ramadan pulak tuh.... husnuzon.. mungkin mereka penat.. Tapi..di sebabkan perasaan ni berkobar - kobar nak tengok pantai.. saya gagahkan jugak diri ini.. ececeh! gagah la sangat.. >.< ... so.. the rest of story.. 3 org je yg pergi.. Gasaklah.. Nak pegi jugak!! ... Saya jogging la ke sana bersama kawan saya.. sorang agi kayuh basikal.. Orang kedah panggil basikal ape ehk?? urmmm... alaaa.. da tak ingat dah.. sbb kwn saya tu org kedah.. aneh-aneh je bahasa die.. hehe.. huihh.. da lama tak jogging.. tapi.. seronok!! ..  Berjalan la sikit proses perkumuhan badan saya nih.. Kalau tak.. bile lagi nak jogging kan. hehe.. ( sebenarnya.. nak aktifkan diri.. sbb hari sebelumnya demam.. tak suke demam! ). Time Ramadan ni.. elok bersenam and lari - larian.. sbb badan ringan.. tak de istilah penat dalam bulan Ramadan .. sdgkan Rasullullah s.a.w dan para sahabat bermati - matian berjuang mempertahankan islam dalam peristiwa Badar Al - Kubra.. Tak kan kita nak lari - lari sikit pun.. da penat.. <renungan~~> Sambung balik cite.. da melalut da.. So, dalam perjalanan dengan semangat yang berkobar-kobar nih.. tetibe ada 3 ekor anjing di tengah jalan.. aiyakk !! banyak kacau oo... kawan saya da mula patah balik.. "saya takut laa.." .. ngeee!! saya tak kira... Nak pegi jugak! da sampai pertengahan jalan da.. Pantai pun da nampak da.. deru ombak dah kedengaran... tak boleh jadi ni.. Kawan saya...  suruh ikut jalan lagi satu.. but, seem so far away... Akhirnya.. kami putuskan ikut jalan tadi gak.. Saya berzikir dalam hati supaya lebih tenang.. (takut - takut anjing tu datang balik)

Ketahuilah bahawa dengan mengingati Allah itu hati akan tenang Ar Raad: 28

Saya genggam 3 ketul batu.. sbg langkah berjaga - jaga.. Akhirnya...Alhamdullilah.. sampai akhirnya....

Pantai Bukit Keluang, Besut


Haa!! tu lah pantai.. tak bape clear sgt gamba.. pakai phone murah je.. hehe.. tak ramai sgt orang. sbb bukan holiday.. kalau holiday.. sangat ramai!! .. Sampai ja sini... saya rasa.. Subhanallah.. sangat rindu dengan laut.. saya suka pergi laut.. even... rumah bukan dekat dengan laut.. tapi.. saya sangat suka pegi laut.. Melihat kebesaran Allah kan.. dapat pahala.. senang kan nak dapat pahala.. ^^.. InsyaAllah.. Zikkrullah fi qalbi... Haza faqat minni.. nanti sambung cerita lain.. Banyak lagi benda yang nak diceritakan and akan diceritakan.. since, i'll be here for 5 years.. so.. mesti banyak story untuk di'share' kan.. InsyaAllah..

"Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi dan pada pertukaran malam dan siang ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat ALLAH) bagi orang-orang yang berakal"

(SURAH ALI-IMRAN, ayat 190). 


No comments:

Post a Comment