Wednesday 26 September 2012



SAHABAT……
Tolong ingatkan aku..
Tentang dosa dan pahala,
Tentang syurga dan neraka,
Tentang dunia ini sementara,
Tentang akhirat yg kekal selamanya,

SAHABAT…
Tolong ingatkan aku..
Tentang aku beriman dengan Tuhan yang
satu yaitu Allah SWT,
Tentang Rosul pengutus yang mulia,
Tentang iman hari ini yang aku miliki, Yang dipertarungkan dengan siksa jasad dan
nyawa,

SAHABAT…..
Tolong ingatkan aku...
Tentang malaikat si pencatat amal,
Walau satu perbuatan tidakkan tertinggal,
Tentang malaikat penanya penyiksa di
kubur, Malaikat si penjaga neraka,
barangkali aku kan dihambat ke sana,
Malaikat si penyambut di syurga,
barangkali sedang menungguku dengan
senyum tawa...

SAHABAT….
Tolong ingatkan aku,
Tentang mati yang pasti,
Esok hidup belum tentu lagi,
Mungkin sebentar lagi mati, tak boleh lari..

SAHABAT…..
Tolong ingatkan aku...
Tentang kita adalah seorang,
Allah pemilik segala,
Tentang aku hamba yang hina semata,
Hamba tidak berdaya melainkan denganNya,

SAHABAT……….
Tolong ingatkan aku..
Tentang mulianya aku kerana Islam,
Berharganya aku kerana iman,
Terangnya jalan kerana Quran,
Dengan hadis, takkan sesat jalan.

SAHABAT………..
Tolong ingatkan aku..
Tentang ujian musibah hanya sementara,
Tentang nikmat-nikmat yang dititipkan
kepadaku
Tentang gembira yang aku mesti syukuri, Tentang perih derita, yang terdahulu. Tolonglah ingatkan aku..
Sebab aku selalu LUPA......





No comments:

Post a Comment