Sunday 9 September 2012

Tidak semua orang suka kita


Kenapa saya cakap macam tu? Sebab manusia ni hati dia kan lain-lain. Kita rasa kita da cukup senangkan hati orang lain, buat orang lain gembira...tapi dalam diam kita tak tahu rupa-rupanya ada yang tak menyenangi diri kita. Dalam banyak-banyak yang suka kat kita, rupa-rupanya ada yang tak suka kat kita.

Ha... Bila da jadi macam ni, nak buat macam mana?
  1. Gi mengadu kat Wall Facebook: "Kenapa dia tak suka saya...?"
  2. Gi wat entri kat blog: "Dia tak suka saya..."
  3. Gi carik crowd (selalunya kat group-group Facebook), hebahkan: "Dia tak suka saya, sape nak join geng tak disukai ramai?"
  4. Gi buat page kat Facebook: "Kami benci orang yang tak suka (nama)."
TAPI kita sebagai orang yang BERAKHLAK MULIA, jangan buat seperti di atas.hehe... Kamu-kamu pulak yang jadi geng tak suka. Buat geng donat, takpe~ Hahaha~ Kool beb...bak kata sorang pakcik ni, buat dek je...biarlah mereka tu. Yang suka kamu lagi ramai dari yang tak suka.

Tapi, kena cek balik jugak, kenapa mereka tak suka sebenarnya...mungkin ada sesuatu di sebalik semuanya (fuhh..ayat skema!). Mungkin ada cara dan gaya kamu yang kurang menyenangkan hatinya. Cewah, ayat romantik tahap berapakah ini???

Kalau boleh bertanya, tanyalah meraka yang tak suka tu, kenapa? Kalau tak boleh nak tanya, takpe lah...rasa-rasa ok je, tak mengganggu kehidupan seharian dan tak kaco tido malam, stay cool je la~ Teruskan kehidupan macam biasa sambil perbaiki mana yang patut. Tanya kawan-kawan rapat ke, ape yang tak ok tentang kita. Biasanye diorang ni boleh bagi pandangan setulusnya tentang kita...tapi tak semuanya berani membuka mulut tanpa diminta. :)
~ sekian~

No comments:

Post a Comment